Cestovní deník – Jordánsko

Konečně jsem zpracovala fotky z naší březnové dovolené do Jordánska. A nalepila cestovní deník, který dělám z každé cesty když jedeme do zahraničí. Abychom měli vzpomínky a hlavně fotky i jinak než neroztříděné v počítači. První dovolenou jsem lepila v roce 2013, to jsem ještě nesbírala účtenky a jízdenky a neměla všechny ti propriety na dozdobení. Teď už toho mám trochu víc, že je občas problém najít ty správně samolepky/chpboardy a razítka. Na druhou stranu, vždycky najdu něco, co ještě nutně potřebuji, znáte to. 😀

Celý postup lepení téhle dovolené mám uložený ve výběru na instagramu – kreativní holka, tak se můžete podívat i tam. 🙂 Tady jsou kompletně nafocen jednotlivé fotky deníku.

První den jsme odlétali z Prahy do Jordánska, kam teď lítá Ryanair. Na celou dobu jsme si půjčili hned na letišti auto a první noc přespali v Ammánu.

Druhý den hned ráno jsme přejížděli k Mrtvému moři, kde jsme se ubytovali v moc hezkém hotelu, který měl i soukromou pláž. A to bylo opravdu super, vzhledem k tomu, že pláže v Jordánsku u Mrtvého moře nejsou nic moc extra. Tady to bylo super, a ještě nás namazali bahnem. 😀 Mrtvé moře je za mě to nejlepší moře! Prostě paráda! 🙂

Další den jsme pokračovali zase na jih, projížděli jsme Jordánský Grand Canyon a navštívili hrad v Keraku. Večer jsme dojeli až do Petry.

V Petře jsme strávili jeden celý den a prošli jsme jen část, je to opravdu velké skalní město. Lidi se tam nechávají vyvážet na oslech, což je hrozný. A když tam budete hledat wc, tak tam jsou i zdarma, takže nemusíte žádné jordánčance dávat dinár a prostě jděte o kus dál, kde jsou normálně zdarma. 😀

Následující den jsme se přesunuli do pouště Wadi rum, kde jsme měli zaplacenou celodenní jízdu na autě, oběd, večeři, přespání v poušti a ráno ještě snídani. A také pravidelný přísun sladkého jordánského čaje. 🙂

Tady jsme odjížděli z pouště, ale ještě předtím jsme čekali na kamarády a mezitím jsme zapadli s autem z půjčovny v poušti…no ta pusa na fotce byla ještě předtím samozřejmě. 😀

Nejjižnější zastávka byla v Akabě a koupačka v Rudém moři, kde jsme měli docela chladno, ale nakonec jsme tam všichni vlezli.

Tady už se vracíme zase zpět na sever, cestou jsme se stavili v městě Madaba, které je známe pro svoje mozaiky.

A poslední den jsme si prošli hlavní město Ammán a pak už jeli vrátit auto na letiště, najíst se do salonku a hurá domů. 🙂

Doufám, že se Vám struční průřez Jordánska skrz tento deník líbil. Napište mi, kam se chystáte na dovolenou vy.

Krásný den Vaše Kreativní holka.